Not known Factual Statements About تامين سيارات اون لاين

Wiki Article

تأمين السيارات دلوقتي بقى أونلاين مع أمان ليك هتقدر تقارن بين عروض التأمين الشامل للسيارة وتحصل على افضل سعر مع خدمة عملاء مميزة من خلال موقع أمان ليك بتقدر أنك تقارن ما بين العروض و الأسعار من الشركات المختلفة بشكل فوري.

خبرتنا في المملكة العربية السعودية تمتمد لأكثر من عشرات السنين و بدعم و خبرات أقليمية من قبل رواد التأمين 

وهو إمكانية التأمين علي جزء من قيمة السيارة الإجمالية و في المقابل يتم التعويض بشكل نسبي في حالة المطالبة. ( مثال: التأمين علي قيمة المبلغ المتبقي لصالح البنك في حالة شراء السيارة بالتقسيط – بحيث يقوم التأمين بتغطية قيمة قرض البنك من القيمة الكلية للسيارة و في حالة المطالبة بتعويض يكون بنسبة مساوية لما يمثله القيمة المؤمن عليها "قيمة القرض" من السعر السوقي الإجمالي للسيارة)

أسعار تأمين السيارت بتختلف من شركة لأخري و كمان ممكن في نفس شركة التأمين بيكون في أكتر من برنامج بمميزات مختلفة لتلبية إحتياجات العملاء المختلفة.

بس وقت لما تتعرض للموقف هتقدر قيمتها بشكل كبير زي خدمات المساعدة علي الطريق أو السيارة البديلة.

خدمات المساعدة علي الطريق ( ونش , بطارية , تزويد وقود في حال نفاذه )

يوجد بيانات لنفس مالك الوثيقة هل ترغب فى استرجاعها؟ لا نعم

تتمتع ليڤا للتأمين بسجل حافل من الإنجازات وحققت نمواً ملحوظاً على الرغم من تزايد المنافسة في عالم تتسم طبيعته بالتغير المستمر.

اما بالنسبة لتأمين السيارات التكميلي (الشامل) تكون تغطياته الاساسية:

أقبل الشروط والأحكام تذكرني (تسجيل الدخول تلقائياً) تسجيل

قيمة التعويض المقبولة بدون الحاجة لمحضر شرطة بتكون ميزة جيدة في حالة أنك محتاج تستخدم التأمين في إصلاح حوادث بسيطة أنت متوقع ان قيمتها مش هتكون أكتر من الحد المذكور في البوليصة. و بالتالي بتوفر لنفسك وقت و مجهود عمل محضر الشرطة.

الدخول على حسابك في تأميني يسهل عليك استرجاع بياناتك المسجلة مسبقاً لدينا دون الحاجة لإعادة إدخال البيانات مرة أخرى.

إستثاءات لا يغطيها التأمين (يمكن إضافة بعضها باشتراك إضافي):

تقوم شركات التأمين بتقديم برامج تحتوي علي مجموعة من المميزات الإضافية زي:

تسجيل الدخول الامن عن طريق رقم الهوية الوطنية أو الإقامة .

و ده بيخليك متتحملش تكلفة مصاريف الإصلاح من جيبك و اللي مع أسعار السوق حالياً بتوصل لأضعاف انقر هنا سعر اشتراك تأمين السيارات في حوادث ممكن تكون نسبياً بسيطة فتخيل لو كانت لا قدر الله حادثة كبيرة و مضطر تدفعها من جيبك لو مش معاك تأمين لعربيتك.

Report this wiki page